.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سايت علوم پزشكي مازندران جزء 100سايت برتر خاور ميانه

بر اساس آخرین آمار منتشر شده در زمینه وبومتریک( Webometric ) نام دانشگاه علوم پزشکی مازندران جزء صد دانشگاه برتر خاورمیانه قرار گرفت.
یکی از اهداف اصلی رده بندی وب سنجی دانشگاههای دنیا ترویج نشریات اینترنتی، حمایت از دسترسی آزاد به اینترنت، دسترسی به نشریات علمی الکترونیک و سایر دروس دانشگاهی است .
هرچند شاخصهای وب برای اهداف رده بندی بسیار مفید هستند، با وجود این بر پایه تعداد بازدیدکنندگانی که وارد یک سایت دانشگاهی شده اند استوار نشده اند، بلکه این رده بندی بر اساس قابلیتها و میزان معروفیت دانشگاهها در سطح جهانی انجام می شود. رده بندی وب سنجی نسبت به دیگر رده بندیهای مشابه از میدان دید وسیعتری برخوردار است.
در حقیقت این رده بندی تنها روی نتایج تحقیقات متمرکز نشده است بلکه همچنین بسیاری از شاخصهای دیگر را هم به منظور انعکاس بهتر کیفیت جهانی موسسات تحقیقاتی روی پهنای جهانی وب، در نظر می گیرد.

امروزه دانشگاه های دنیا براساس توانایی وب سایت آنها رتبه بندی مشود. و هر دانشگاهی که دارای وب سایت با قابلیتهای بهتری داشته باشد در سطح بین المللی اعتبار بیشتری خواهد داشت.

با توجه به ارزشی که وب سایت دانشگاه در اعتبار ملی و بین المللی دارد، وب سایت فعلی دانشگاه با توانایی ویژه در 30 دی ماه 1385 ( ژانویه 2007) راه اندازی شده است.



نگاهی به رتبه وب سایت دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سالهای گذشته:


- در سال 2005 دانشگاه های ایران براساس وب سایت رتبه بندی شد که وب دانشگاه علوم پزشکی مازندران آخرین رتبه را کسب نمود یعنی وب سایت دانشگاه از تمام دانشگاه های غیر پزشکی و پزشکی رتبه کمتری را کسب نمود و حتی از دانشگاه های تیپ سه هم کمتر بود. اطلاعات حاصل از این ارزشیابی در اینترنت بصورت مقاله قابل دسترسی است که برای اطلاعات بیشتر ادرس زیر را کلیک نمایید:

http://webology.ir/2005/v2n1/a11.html

- در ابتدای سال 2007 وب سایت های دانشگاه توسط موسسه وبومتریک بررسی شد و دانشگاه های سراسر جهان و همچنین براساس منطقه رتبه بندی شده که نام دانشگاه علوم پزشکی مازندران جزء صد دانشگاه برتر خاورمیانه نبود. اما نام بسیاری از دانشگاه های علوم پزشکی کشور مانند دانشگاه علوم پزشکی همدان، مشهد، گیلان، هرمزگان و زاهدان درج شده بود.

- در چدیدترین وب سنجی ( ژانویه 2008) وب سایتهای دانشگاه های دنیا رتبه بندی شد و با کمال مسررت نام دانشگاه علوم پزشکی مازندران جژء صد دانشگاه برتر خاورمیانه درج شده است و رتبه 78 را در منطقه خاورمیانه و 6569 دانشگاه جهان را کسب نموده است. که بیانگر این است که وب سایت دانشگاه در سال 2007 مورد بازدید زیاد محققین قرار گرفته است و همچنین اطلاعات زیادی را در خور ذخیره نموده است. در این وب سنجی دانشگاه فهد عربستان رتبه اول و دانشگاه تهران رتبه دوم را کسب نمود و دانشگاه علوم پزشکی تهران رتبه 7 را داشت. دانشگاه مازندران رتیه 59 و علوم پزشکی بابل رتبه 99 را کسب نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر به ادرس الکترونیکی زیر مراجعه فرمایید:

www.webometrics.info


نگاهی به جزئیات وب سایت دانشگاه:


- وب سایت دانشگاه در 30 دی ماه 1385 بصورت فعلی راه اندازی شده است و بر اساس دینامیک با قابلیت اصلاح و ویراش توسط تمام حوزه معاونتها، دانشکده ها، بیمارستانهای آموزشی و ورابط عمومی می باشد. هر یک از این واحد ها این تونایی را دارند که با نام کاربر و رمز اختصاصی به حوزه خود رفته و اخبار و اطلاعات قسمت خودش را ویراستار نمایند. ویرستاری سایت بسیار راحت بوده و هر فردی که آشنایی با کامپیوتر داشته باد با آموزش اولیه می تواند اطلاعات مربوطه را وارد و اصلاح نماید.
از تاریخ فوق تاکنون سایت دانشگاه 384780 بازدید داشته است که قابل توجه می باشد. بیشترین روز بازدید مربوط به یکشنبه 28 بهمن 1386 با بازدید 6009 بود که ثبت نام استخدام دانشگاه صورت گرفته بود. از آنجاییکه مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران تحت وب و قابل دسترسی می باشد بازدید کننده زیادی دارد و مقالات را بصورت تمام متن دریافت می کنند. از طرف دیگر بدلیل اینکه مجله دانشگاه در سایت www.google.com

نمایه شده است خلاصه مقاله توسط سایر محققین داخل و خارج کشور مورد بازدید قرار می گیرد. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات از تعداد بازدید کننده مقاله خاص خود در مجله دانشگاه می باشید به آدرس اختصاصی مجله مراجعه فرمایید:

http://jmums.mazums.ac.ir


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.09 seconds.